skip to Main Content
Medicalinfo - Egészség, életmód cikkek

Hogyan javíthatjuk bélflóránk egészségét?

Egészségünk megőrzésében és a szervezet egyensúlyának megtartásában fontos szerepe van a bélflórának.

Milyen funkciói vannak a normál bélflórának?

  • az idegen kórokozókkal szembeni védelem,
  • az immunrendszer állandó készenléti szinten tartása,
  • a nyálkahártyát alkotó sejtek osztódásának, fejlődésének szabályozása,
  • a maradék tápanyagok megemésztése

Milyen tényezők károsíthatják a bélflórát?

  • antibiotikum kezelés
  • egyoldalú, helytelen táplálkozás (túl sok energia, finomított szénhidrát és zsír bevitele, kevés zöldség és folyadék fogyasztása)
  • környezetszennyezés során a szervezetbe került méreganyagok (táplálékkal bejutó tartósítószerek, a termelés során használt növényvédő szerek)
  • fertőzések (baktériumok, vírusok okozta gyomor-bélhurut)
  • a gyomor-bél motilitászavarai

Milyen következményei lehetnek a normál bélflóra felborulásának?

Különböző emésztési zavarok, puffadás, hasmenés, hasfájás jelentkezhet, irritábilis bél szindróma (IBS) is kialakulhat. Romlik a szervezet ellenálló képessége, a sérült bélfalon keresztül a méreganyagok is könnyebben átjuthatnak, a candida gomba gomba elszaporodhat.

Hogyan előzzük meg a gyomorproblémák kialakulását?

Ehhez három területen is fontos az odafigyelés, illetve szükség esetén a változtatás.

1. Táplálkozás

Ajánlott a gyakori, rendszeres nyugodt kis étkezés, a megfelelő energiabevitel, a finomított szénhidrátok, vörös húsok  kerülése, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fokozása, kellő mennyiségű rost- és folyadékbevitel.  A zsírok bevitelekor pedig válasszunk egészséges zsírokat, pl. használjunk olivaolajat.

2. Testmozgás

Fontos tényező a bélmozgásokat serkentő testmozgás is, melynek a stresszfeldolgozásban is szerepe van.

3. Probiotikumok

A probiotikumok olyan élő microbialis táplálék-kiegészítők, melyek a bélflóra egyensúlyának pozitív irányú megváltoztatásával a szervezet állapotát javítják.  Ezek rendszeres fogyasztásával megtámogatjuk bélflóránkat. Probiotikumokat találhatunk bizonyos élelmiszerekben is, pl. az élőflórás joghurt fogyasztása is hasznos lehet.

Érsek Ildikó

Blogolás egészség, betegség, megelőzés és életmód témában.

This Post Has 0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top
INGYENES GERINCTORNA
Töltse le most!