skip to Main Content
Medicalinfo - Egészség, életmód cikkek

Mennyi mozgás szükséges az ideális testsúly megtartásához?

kocogásA túlsúly egészségre, a betegségek kialakulására gyakorolt hatását ismerjük, a téma egyre inkább előtérbe kerül. A súlyfelesleget azonban megelőzni lényegesen egyszerűbb, mint a már kialakult plusz kilókat ledolgozni.

A természet szabályai mindenkire hatnak

Ahogy haladunk a előre életkorunkat tekintve, egyre inkább érezzük a felszaladó kilók hatását. Azt tapasztaljuk, hogy a huszas éveinkben jól működő diétás recept már nem működik és súlycsökkentés egyre nehezebben megy. Az idő múlásával az alapanyagcsere folyamatosan csökken. A belsőnkben zajló folyamat nyomai külsőnkön is megjelennek.

Az anyagcserét befolyásoló legfontosabb tényezők: életkor, nem, táplálkozás, fizikai aktivitás és az élvezeti cikkek fogyasztása.

A túlsúly elleni harc egyben az egészséges életmódra való törekvésünket is jelenti, ezért a súlyfelesleg elkerülése érdekében ne a koffein és a nikotin anyagcsere serkentő hatását próbáljuk használni. A kor előrehaladtával jelentkező zsírpárnák ellen a legjobb módszer a rendszeres mozgás és a megfelelő étkezés.

Mit és mennyit mozogjunk?

Testmozgás alatt nem feltétlenül a megerőltető, korunkat túlteljesítő edzésekre kell gondolnunk. A testmozgás lehet olyan, életünkbe különösebb erőfeszítés nélkül beilleszthető mozgás is, mint a séta, a kerékpározás vagy az unokákkal való közös mozgás, játék. Ezek természetesen kisebb intenzitású mozgásnak minősülnek, ami esetében ajánlott mennyiség lehet a napi 60 perc.

Választhatunk intenzívebb mozgást is, mint pl. a kocogás, úszás, nordic walking stb., melyek szintén kiválóak a súlyfelesleg elleni sikeres védekezésben. Napi ajánlott mennyiség 30 perc.

Megfelelő táplálkozás és naponta végzett, rendszeres testmozgás mellett az évek múlásával sem kell tartanunk a zsírpárnák megjelenésétől. A túlsúly elkerülésével pedig nem csak szebbek, fittebbek lehetünk, de számos, súlyos elváltozás – szív-és érrendszeri betegség, diabétesz-  kialakulását is megelőzhetjük.

Érsek Ildikó

Blogolás egészség, betegség, megelőzés és életmód témában.

Ehhez a bejegyzéshez 1 hozzászólás érkezett
  1. A nők sokkal jobban törődnek az egészségükkel, ha anyagilag is megtehetik, sokkal aktívabbak, a háztartással kapcsolatos feladatok, (ritka kivétellel, ami főleg a fiatalabb korosztálynál fordul elő)) a nőkre hárulnak, jobban be tudják osztani az idejüket, egyszerre több dologra képesek figyelni .A férfiak viszont félnek a fájdalomtól, s ezért csak akkor mennek el orvoshoz, ha már nagyon fáj .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Back To Top
Ingyenes Konzultáció
Személyre szabott alakformálási terv készítése